“Zitten als een prins en relax enigszins’’

22 juni

“Zitten als een prins en relax enigszins’’

Heb jij de YIP-factor? Deze vraag stond donderdag 9 juni jl. centraal tijdens een spannende strijd tussen eerstejaarsstudenten Small Business & Retail Management (SBRM) aan de Haagse Hogeschool. De “Young Intrapreneurs” (YIP) hebben het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar verschillende retailgebieden in de Haagse binnenstad. In de finale presenteerden de studentgroepen online & offline verbeteringen en toonden ze van ‘hun’ gebied een promotievideo.

De studenten zijn 9 juni netjes gekleed en goed voorbereid om te strijden voor de beste plekken in de finale van het YIP-project, een onderdeel van de opleiding SBRM. Van de 24 studentengroepen zijn er in de voorrondes 4 geselecteerd die tijdens de finaledag mogen presenteren.

De projectgroep Innovative Researchers trapt af en heeft de Prinsestraat onderzocht. Roel Smeulders vertelt over hun werkwijze: “Voor het retailgebied hebben we drie klantprofielen in kaart gebracht. Ook zijn we gaan kijken hoe we voor deze klantprofielen waarde kunnen toevoegen om het winkelgebied aantrekkelijk te maken. Uiteindelijk hebben we op basis hiervan drie waardeproposities ontwikkeld. Deze laten we zien in onze promotievideo. In deze video komt de pay-off duidelijk naar voren. Een pay-off is de creatieve vertaling van de waardeproposities in één zin. We bedachten onder meer: “Zitten als een prins en relax enigszins", “Nu nog dichterbij, stap op je fiets en rij” en “Chique parkeren voor dames en heren”.

Samenwerking
Coördinator en docent Michiel Bernsen vertelt dat er een lang traject vooraf is gegaan aan de finaledag. “Het project is in samenwerking met verschillende partijen, zoals Bureau Binnenstad, de gemeente Den Haag en Stichting Marketing Haagse Binnenstad tot stand gekomen. Daarnaast is een samenwerking aangegaan met de Hogeschool van Antwerpen om de kennis tussen beide steden en hogescholen te delen. Alle eerstejaarsstudenten zijn in mei zelfs een dag naar Antwerpen gegaan waar de laatste trends op het gebied van retail zijn gedeeld.”

De kritische jury
De samenwerkende partijen zijn ook aanwezig tijdens de finaledag en zijn vertegenwoordigd in de jury. De jury deelt aan het einde van de dag verschillende prijzen uit: van een Meet & Greet met directeur van Bureau Binnenstad Ad Dekkers tot een rondleiding door de “Store of the Future".

Toekomst
Studente Kim Hassan blikt tevreden terug op het project: “Ik heb veel kennis opgedaan over de retail. Het leuke van het project is dat we op een andere manier ernaar zijn gaan kijken en dat het een echte opdracht is.” Haar studiegenote Mieke van Schie vult aan: “Ik heb een veel beter beeld wat retail precies is en denk dat ik die kennis goed kan gebruiken in mijn toekomstige werk. Ik kijk ernaar uit om volgend jaar verder te gaan met het aansluitende project Het ideale retailconcept.”

Bekijk hier de diverse filmpjes die gemaakt zijn door eerstejaars SBRM-studenten.

Vraag, opmerking of suggestie?

Neem gerust contact met ons op.

Lange Houtstraat 26
2511 CW Den Haag
Telefoon: 06-21 17 52 31
E-mail: info@binnenstad-denhaag.nl

Privacy Statement

Nieuwsbrief

Social Media