Haagse Gastvrijheidstraining

5 november

Haagse Gastvrijheidstraining

Op 5 november vond in De Passage Den Haag de Haagse Heroes Gastvrijheidstraining plaats. Twintig deelnemers kregen van Karolien Wiegerink (Hotelschool The Hague) en Koos van Geest (Bureau Binnenstad) in een vier uur durend programma de fijne kneepjes van gastvrijheid uitgelegd.

De 9+ klantbeleving, de 'customer journey' en het gastvrijheidsmodel van de Hotelschool Den Haag kwamen aan bod. De deelnemers gingen tussendoor zelf op 'Gastvrijheidssafari' om te toetsen of de Haagse binnenstad met een 9+ kan worden beoordeeld. De deelnemers gingen met een uitgebreide set tips en tricks de deur uit om zelf de gastvrijheid te kunnen vergroten.

Begin 2019 vindt de volgende Haagse Gastvrijheidstraining plaats. Hou onze Facebookpagina in de gaten voor meer informatie.

'Samen met ondernemers uit allemaal verschillende vakgebieden wissel je informatie, kennis en ervaringen uit. Iedereen, van horeca tot retail, kijkt op een andere manier naar gastvrijheid.. zeer leerzaam om het met elkaar hierover te hebben! Ik heb dan ook veel van de Haagse Gastvrijheidstraining geleerd.' 
Floris Overgaag - Lekker Brood

Haagse Heroes Gastvrijheidstraining

Bureau Binnenstad heeft een training opgezet met het thema gastvrijheid. De Haagse Heroes Gastvrijheidstraining is opgezet op verzoek van Haagse ondernemers die de doelstelling onderschrijven om Den Haag de meest gastvrije stad van Nederland te maken. De deelnemers wordt in een middagsessie uitgelegd hoe zij samen met hun team kunnen bijdragen om Den Haag tot meest gastvrije stad te maken. De cursisten komen o.a. uit de retail, de beveiliging en de hotellerie.

Het programma kent de volgende onderdelen:

o Wat is gastvrijheid? Uitleg van gastvrijheidsmodel dat is ontwikkeld samen met Hotelschool Den Haag.

o Gastvrijheids-safari in de Haagse binnenstad op zoek naar gastvrije beleving. Tijdens de safari worden ervaringen en foto’s per whatsapp doorgestuurd. Foto’s worden in een presentatie opgenomen.

o Ontwikkelen van een klantbelevingsreis (customer journey) van een persona die Den Haag bezoekt.5

o Opstellen van een lijst met activiteiten die ingezet kunnen worden om een gastvrijere uitstraling te creëren.

Eerdere trainingen :
Rapportcijfer: 8.
Quote: 'Je leert kijken door de ogen van een gast'.

 

 

Vraag, opmerking of suggestie?

Neem gerust contact met ons op.

Lange Houtstraat 26
2511 CW Den Haag
Telefoon: 06-21 17 52 31
E-mail: info@binnenstad-denhaag.nl

Privacy Statement

Nieuwsbrief

Social Media